Sık Sorulanlar

Modeminizin ve bilgisayarınızın konumu

Kaliteli bir kablosuz bağlantı sağlayabilmek için modeminizin Müzik seti, mikrodalga, fırın, çamaşır/bulaşık makinesi, buzdolabı gibi elektronik cihazlardan uzakta konumlandırılması gerekir. Bu cihazlar sinyalinizi bloke edebilir ve bağlantınızda hız ve sorunlarına neden olabilir.

Modem ile bilgisayar arasındaki duvarların kalınlığı, çeşidi (tuğla perde beton vb)duvarlarda bulunan ısı, ses yalıtımı vb. etkenler, evin içerisinde bulunan aynalarda sinyalin cihazınıza ulaşmasını engelleyebilir ve bu durum bağlantınızda hız ve kopma sorunlarına yol açabilir.

Bu etkileri en aza indirebilmek için modeminizin bulunacağı konumu evin merkezine yakın bir noktada belirlemeniz mesaafenizi kısaltacak ve bu etkenlerden en az şekilde etkileneceksiniz.

Diğer kablosuz ağların etkisi
 

 

Kablosuz bağlantı kalitenizi etkileyecek diğer bir konu da etrafta bulunan diğer kablosuz bağlantılardır. Eğer sizin modeminiz etraftaki diğer modemlerle ortak bir kanal değerini kullanıyorsa, bağlantınız o kanalın yoğunluğundan etkilenir ve yavaşlık yaşarsınız. Hatta internet iletişiminiz yoğunluğa göre durma noktasına gelebilir.

İnternete bağlanma problemlerinin farklı nedenleri olabilir. Sağlıklı bir internet bağlantısı için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz: 
 
​1. Modeminizi kapatıp açınız
  • Modeminizi belli aralıklarla kapatıp açarak zaman zaman yaşanabilecek geçici bağlantı ve hız sorunlarınızı giderebilirsiniz. 
  • ​Modeminizin fişini çekiniz, 30 saniye bekledikten sonra yeniden takarak ışıkların yanmasını bekleyin.

2. Modeminizin ışıklarını kontrol ediniz
  • Modem ışıklarının anlamları için aşağıdaki tabloyu inceleyebilirsiniz.
  • İnternete bağlanabilmeniz için Power ve WAN ışıklarının mutlaka yanıyor olması gerekmektedir.

3. Kabloların modeminizin arkasında doğru yere takılı olduğundan emin olunuz
  • ​​Yerine takılmamış ya da tam olarak oturmamış bir kablo görürseniz kabloyu zorlamadan ilgili porta takabilirsiniz. Bağlantıların (konnektörlerin) kırılmış olması durumunda çağrı merkezini arayarak destek alabilirsiniz.
 
4. Bilgisayarınızı kontrol edin
  •  İnternete bağlanamama durumu, kullandığınız cihazlardan kaynaklanıyor olabilir. Birden fazla cihaz kullanıyorsanız (Notebook, Cep Telefonu, Tablet vb.) birinden internete bağlanıp bağlanamadığınızı kontrol ediniz. Cihazlardan birisi internete  bağlanabiliyorsa, internete giremediğiniz cihazın ayarlarını kontrol etmelisiniz.
  • DNS ve PROXY ayarlarınızı varsayılan konuma getiriniz.

22/11/2011 tarihinden itibaren Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından sunulmakta olan Güvenli İnternet Hizmeti (GİH) sizi ve ailenizi internetin zararlı içeriklerinden büyük oranda korumak amacıyla geliştirilmiştir.


Güvenli İnternet Hizmeti, isteğe bağlı, ücretsiz, şeffaf, kullanımı kolay, interaktif ve tüketici memnuniyetini esas alan bir kamu hizmetidir.
 

Başta çocuklar ve gençler olmak üzere dijital çağın sunduğu fırsatlardan tüm internet kullanıcılarının güvenli bir ortamda yararlanmasını sağlamak, zararlı içeriklere yönelik koruyucu önlemler almak, internetin risklerinden, zararlı içeriklerinden toplumu korumak için Güvenli İnternet Hizmeti kullanıma sunulmuştur.

Güvenli İnternet Hizmeti, tercih eden abonelere ücretsiz olarak sunulmaktadır.

Güvenli İnternet Hizmeti, tüketicileri internetin olumsuz içeriklerinden korumayı amaçlayan; ücretsiz, alternatif internet erişim hizmetidir.
 
Güvenli İnternet Hizmeti, sadece talep eden abonelere sunulmakta olup, zorunlu değildir. 

Paketinizi istediğiniz zaman bir üst paket ile değiştirebilirsiniz, değişiklik yapmak istediğinizde 0 850 399 63 63 no' lu Müşteri hizmetlerimizden ulaşabilirsiniz. 

Sert hava şartlarına karşı koruma sağlayan dış kaplama ve dahili yıldırım koruma terminali sayesinde yağmur,kar,sis,bulut vs gibi hava şartlarından kesinlikle etkilenmemektedir. Hava koşullarında da %99 Uptime sağlanmaktadır.